• Ελληνικά
  • English

Αμυγδαλωτα και Υγεία

Ένα Αμυγδαλωτό την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα...

Τα αμυγδαλωτά Μυκόνου γίνονται κυρίως από αμύγδαλο , ζάχαρη & ανθόνερο . Η περιεκτικότητα τους σε λιπαρά είναι μηδενική, καθώς το μόνο λίπος που περιέχουν είναι αυτό που έχουν τα αμύγδαλα και είναι πολυακόρεστο, δηλαδή «καλό», άρα δε βλάπτει την υγεία μας. Η αμυγδαλίνη θεωρείται ότι έχει αντικαρκινικές ιδιότητες .Είναι πλούσια σε ασβέστιο, φώσφορο, κάλιο, καθώς και σε βιταμίνη Ε, η οποία είναι ένα σημαντικό αντιοξειδωτικό, που προστατεύει τον οργανισμό από διάφορες εκφυλιστικές ασθένειες και συμβάλλει στην ελάττωση του ρυθμού γήρανσης των κυττάρων. Επίσης περιέχουν μαγνήσιο, το οποίο συντελεί στη διατήρηση της καλής υγείας των οστών και φυτικές ίνες που συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου. Τα αμύγδαλα μειώνουν επίσης τα επίπεδα της λεγόμενης «κακής» χοληστερόλης (LDL), η οποία θεωρείται υπεύθυνη για την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων, ενώ ταυτόχρονα αυξάνουν την «καλή» χοληστερόλη (HDL).

Η διατροφική αξία των αμυγδαλωτών...

Οι βιταμίνες που προσφέρονται από τα αμύγδαλα:

  • Το περιεχόμενο σε βιταμίνη Α είναι 10 μγρ ανά 100γρ αλλά η καροτίνη απουσιάζει.
  • Το περιεχόμενο σε βιταμίνη D είναι 0,13μγρ ανά 100γρ.
  • Καλός προμηθευτής της βιταμίνης Ε σε στάθμη 9,1χλγρ ανά 100γρ.

Οι βιταμίνες Β που υπάρχουν είναι (σε χλγρ ανά 100γρ):

  • θειαμίνη 0,12,
  • ριβοφλαβίνη 0,45,
  • νικοτινικό οξύ 2,4,
  • πυριδοξίνη 0,06,
  • παντοθενικό οξύ 0,35.

Το επίπεδο τιυ φυλλικού οξέος είναι 45μγρ ανά 100γρ και το επίπεδο της βιοτίνης είναι 2 μγρ ανά 100γρ.
Το περιεχόμενο σε βιταμίνη C είναι 2χλγρ ανά 100γρ.
Είναι εξαιρετική πηγή καλίου που επιπλέον είναι χαμηλή σε νάτριο.
Πλούσια πηγή ασβεστίου, μαγνησίου και φωσφόρου.
Καλή πηγή σιδήρου, ψευδαργύρου και θείου.

Τα επίπεδα μετάλλων (σε χλγ ανά 100γρ) είναι:

  • νάτριο 13,
  • κάλιο 400,
  • ασβέστιο 120,
  • μαγνήσιο 120,
  • φώσφωρος 220,
  • σίδηρος 2,0,
  • χαλκός 0,08,
  • ψευδάργυρος 1,5,
  • θείο 81
  • χλώριο 13.

Συμπερασματικά, η κατανάλωση  τους  ως ενδιάμεσο σνακ  αποτελούν μια από τις ιδανικές  τροφές  ρύθμισης βάρους, αλλά και πρόληψης των καρδιαγγειακών παθήσεων.

Σας Παραθέτουμε τον πίνακα διατροφικής Ανάλυσης:
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ